Οικονομικά

Η τοποθέτηση του Παναγιώτη Στασινού, δημοτικού συμβούλου της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας, στο θέμα του Απολογισμού και του Ισολογισμού του έτους 2014

Θέματα - Οικονομικά

Παρασκευή, 25 Σεπτέμβριος 2015 13:15

alt

 

Λαμία, 24/9/2015

Οι αναφορές μας στον οικονομικό απολογισμό του 2014 δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μόνο για τα οικονομικά, και τελειώσαμε. Μια καθαρά δηλαδή γραφειοκρατική λογιστική αντιμετώπιση. Υπάρχουν πολύ σημαντικά θέματα που δεν συζητούνται ή δεν συζητήθηκαν καθόλου αυτό το διάστημα. Λογικά θα έπρεπε να γίνει εκτενέστερη συζήτηση, να υπάρχει μια εκτεταμένη εισηγητική έκθεση με συμπεράσματα και προτάσεις, η οποία να περιέχει στοιχεία απολογισμού της Δημοτικής Αρχής. Μην ξεχνάτε κ δήμαρχε ότι είσαστε νέα δημοτική αρχή, που πρέπει να βγάζει συμπεράσματα και να διορθώνει ∙ και όχι να συνεχίζει χωρίς κανέναν προβληματισμό τα κακώς κείμενα της προηγούμενης. Τώρα δεν είστε πια νέα όμως. Εξαντλήσατε ήδη το 20% της θητείας σας

Κι επειδή έκλεισε ήδη ο πρώτος χρόνος της θητείας της δημοτικής αρχής, περιμέναμε να εξαγγείλετε τον επίσημο απολογισμό πεπραγμένων. Κύριε πρόεδρε, σύμφωνα με τον Κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου και τον νόμο για τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων έπρεπε η Δημοτική Αρχή να κάνει τον απολογισμό των πεπραγμένων, όπως κάνουν οι δήμοι όλης της χώρας. Ο καθιερωμένος ετήσιος απολογισμός πεπραγμένων της κάθε δημοτικής αρχής, αποτελεί στην ουσία την κορυφαία στιγμή των δημοτικών δρώμενων ως μία τακτική, ανοικτή σε προτάσεις και απόψεις, λαϊκή συνέλευση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο νομοθέτης το θεσμοθέτησε σε ετήσια βάση. Προβλέπει συγκεκριμένα ότι τοποθετούνται "όλες οι δημοτικές παρατάξεις και μπορούν να πάρουν το λόγο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τα μέλη των συμβουλίων των δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων" και "κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από το Δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή"

Επειδή ακριβώς δεν έγινε και δεν πρόκειται να γίνει απολογισμός πεπραγμένων, είμαστε υποχρεωμένοι, σε κάθε ευκαιρία όπως αυτή σήμερα, να βάζουμε τα θέματα που θεωρούμε ως σημαντικά στα πλαίσια της δημιουργικής αντιπολίτευσης, που ασκεί η Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών

Να αναφέρουμε λοιπόν πολύ πρόχειρα ότι θέματα όπως η παραγωγική ανασυγκρότηση και η στήριξη της τοπικής οικονομίας στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε, η λειτουργία της διαφάνειας και της συμμετοχής, η ανάδειξη του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης, το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Δήμου, το πρόγραμμα στον πολιτισμό δεν συζητήθηκαν και δεν συζητούνται. Κατά την άποψή μας ο Δήμος ακολουθεί ακριβώς τα βήματα και την πρακτική της προηγούμενης δημοτικής αρχής και αναδεικνύεται ως κακέκτυπο της διοίκησης του κ Κοτρωνιά. Κυρίως αυτοσχεδιάζει, χωρίς πρόγραμμα και στόχους, χωρίς προτεραιότητες και αποτελέσματα

Δεν λειτούργησε η Επιτροπή Διαβούλευσης και οι Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου, στις οποίες θα έπρεπε να εξετάζονται όλα τα σημαντικά θέματα με την αναγκαία διερεύνηση και προετοιμασία, ακόμα πριν έρθουν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Φυσικά και περιμέναμε να προσπαθήσετε να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δείχνοντας ότι πράγματι ενδιαφέρεστε για το θεσμό. Δεν το κάνατε. Εξαντλείται η ουσιαστική ενημέρωση για μείζονα θέματα του Δήμου μόνο στην παράταξή σας και δεν ξέρουμε αν και αυτό πράγματι γίνεται.

Με λίγα λόγια θεωρούμε ότι όσα αναφέρονται στον οικονομικό απολογισμό του 2014 είναι μια μίζερη φωτογραφία της λειτουργίας του Δήμου και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στους θεσμούς της συμμετοχής και της διαφάνειας

Περιμέναμε να έχει ξεκινήσει, και ήδη να έχει αναπτυχθεί, μια συζήτηση για τον νέο προϋπολογισμό και το νέο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2016. Ενώ οι προθεσμίες με βάση το νόμο έχουν παρέλθει, εσείς δεν έχετε καν ανοίξει αυτό το θέμα. Θα πείτε πάλι ότι δεν είχατε το χρόνο να το κάνετε, όπως πέρυσι, που πράγματι ήσασταν νέα δημοτική αρχή

Φοβούμαστε ότι δεν κατανοείτε τις ιστορικές ευθύνες που έχει η αυτοδιοίκηση στη δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται η χώρα και ακολουθείτε την πεπατημένη με την πρακτική του παρελθόντος. Καρκινοβατούν τα θέματα όπως η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο βιώσιμος εναλλακτικός τουρισμός, η ανασύνταξη του αγροτικού τομέα με τη λειτουργία της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης του Δήμου και την καθημερινή ενασχόληση με τα θέματα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα και την Βιομηχανική Περιοχή, όσο κι αν λέτε ότι δεν έχετε αρμοδιότητες 

Αναπαράγετε το αποτυχημένο δημαρχοκεντρικό μοντέλο διοίκησης με την παντοκρατορία του Δημάρχου, που κυρίως εξαρτάται από συμβούλους, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο απυρόβλητο χωρίς να ξέρουμε ποιοι είναι και ποιο είναι το έργο τους, με την ταυτόχρονη σιωπή της πλειοψηφίας.

Χρειάζεται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις δημοτικές παρατάξεις, στις τοπικές κοινωνίες και καλλιέργεια της κουλτούρας συνεργασιών μέσα από τους συμμετοχικούς θεσμούς διαφάνειας, που προβλέπονται από τη νομοθεσία και τον Κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου. 

Σε ό,τι αφορά πιο συγκεκριμένα στα στοιχεία του Ισολογισμού του 2014,

διαβάζουμε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά 7,63% και τα έξοδα κατά 7,80%. Θα μπορούσαμε εδώ να έχουμε το ανάλογο ποσοστό που τρέχει στο 2015, που αυτό θα βοηθούσε να αναληφθούν κάποια μέτρα

Αναφέρεται στον Ισολογισμό ότι ο Δήμος συμμετέχει στις επιχειρήσεις

-          Στην Δημοτική Επιχείρηση Τοπικής Δημοσιότητας (ΔΕΤΟΔΛ). Γιατί συνεχίζει να εμφανίζεται αφού έχει κλείσει; Πού είναι η ευθύνη; Το ποσό των 114.000 ευρώ είναι το αρχικό κεφάλαιο της Επιχείρησης ή είναι η ετήσια συμμετοχή του Δήμου στη λειτουργία της; Αυτό γιατί δεν έχει διαγραφεί και εξακολουθεί να εμφανίζεται στο ενεργητικό του Δήμου;

-          Στο ΔΗΠΕΘΕ, το οποίο εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια και αποτιμήθηκε με μηδενική αξία, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα με την βιωσιμότητα της επιχείρησης ή απλά αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις της; ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ;;;

-          Εμφανίζεται ότι συμμετέχει ο Δήμος στην Ελληνική Διαδημοτική Εταιρεία Χρηματιστηριακών Υπηρεσιών με ποσοστό 6,25% και αρχική συμμετοχή 58.000 ευρώ… Γιατί συνεχίζει να εμφανίζεται και ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΌ; Τι κέρδισε ο Δήμος από αυτή τη συμμετοχή και πώς θα πάρει πίσω τα λεφτά του;;

-          Εμφανίζεται ότι συμμετέχουμε στις ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ, το έχουμε πει κι άλλη φορά, ποια ήταν τα οφέλη του Δήμου αυτά τα οκτώ χρόνια που συμμετέχει, με αρχικό κεφάλαιο 50.000 ευρώ και πόσα είναι τα ετήσια έξοδα της συμμετοχής μας. Αν το αποτέλεσμα του παζαριού ήταν για το Δήμο 57.400 ευρώ, να ξέρουμε για πού προορίζονται αυτά τα χρήματα…

Υπογραμμίζουμε τα δέκα σημεία που έχουν επισημάνει οι Ορκωτοί Λογιστές στην έκθεσή τους και ρωτάμε αν αυτά έχουν ληφθεί υπόψη και αν τελικά διορθώθηκε ο Ισολογισμός

Θεωρούμε πολύ σημαντικό και τονίζουμε την επισήμανση των Ορκωτών Λογιστών σε ό,τι αφορά στις αποσβέσεις. Όπως αναφέρουν, ενώ έπρεπε να υπολογιστούν οι αποσβέσεις των παγίων με 8,33%, εμφανίζονται με ποσοστό 4% και είναι μικρότερες κατά 1.577.000 ευρώ, με συνέπεια τα αποτελέσματα της χρήσης και το υπόλοιπο  πλεονασμάτων εις νέο να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα. Ρωτάμε αν αυτό διορθώθηκε και γιατί υπολογίστηκαν λάθος οι αποσβέσεις

Επίσης, η επισήμανση των Ορκωτών Λογιστών για τη μη διενέργεια απογραφής και αποτίμησης των τελικών αποθεμάτων των αναλωσίμων της 31.12.2014

Αναφέρουν επίσης χαρακτηριστικά ότι «δεν μας παρασχέθηκαν επαρκή στοιχεία και πληροφορίες από την Νομική Υπηρεσία του Δήμου, προκειμένου να προσδιορίσουμε το ύψος των ενδεχόμενων υποχρεώσεων από επίδικες απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου, που υφίστανται την 31.12.2014, για το λόγο αυτό διατηρούμε σχετική επιφύλαξη» Τι σημαίνει αυτό;

Τέλος με έμφαση οι Ορκωτοί λογιστές αναφέρουν «εφιστούμε την προσοχή σας στο γεγονός ότι είχε τεθεί ως θέμα έμφασης από τον προηγούμενο ελεγκτή ότι: «Δεν έχει ολοκληρωθεί η απογραφή και αποτίμηση ορισμένων κατηγοριών παγίων περιουσιακών στοιχείων των πρώην Δήμων Γοργοποτάμου, Λειανοκλαδίου και της Κοινότητας Παύλιανης, με συνέπεια στον ανωτέρω ισολογισμό να μην έχουν συμπεριληφθεί οι αξίες των εν λόγω στοιχείων και οι λογαριασμοί του Ενεργητικού…»  Δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στη τρέχουσα χρήση σχετικά με το θέμα αυτό και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου δηλώνουν άγνοια ως προς τη προαναφερόμενη εκκρεμότητα. Θέλουμε κι εδώ μια απάντηση και να ξεκαθαριστούν οι ευθύνες. 

Κλείνοντας κύριε δήμαρχε, να αναφέρω ότι πέρυσι τέτοιον καιρό είχατε επανειλημμένα αναφερθεί με αυστηρό τρόπο στις οικονομικές ελλείψεις και ατασθαλίες της προηγούμενης δημοτικής αρχής, που δημιουργούσαν σημαντικό ζήτημα στη λειτουργία του Δήμου. Ένα χρόνο μετά, τι έγινε τελικά; Εξιχνιάστηκαν οι υποθέσεις;, κουκουλώθηκαν; ζητήσατε συγνώμη; Ή είναι ακόμα στο στάδιο της διερεύνησης και ποιες είναι αυτές;

 

 

H παραγωγική ανασυγκρότηση της τοπικής οικονομίας, πρώτη υποχρέωση (του Στέφανου Σταμέλλου)

Θέματα - Οικονομικά

Δευτέρα, 12 Μάιος 2014 09:22

alt

Μπήκαμε στην τελική ευθεία των εκλογών. Μέχρι στιγμής ελάχιστα οι παρατάξεις «άνοιξαν τα χαρτιά τους» για το πώς η Λαμία, ο Δήμος, θα πορευτεί την επόμενη πενταετία. Φοβούμαστε η επιλογή της ψήφου θα γίνει περισσότερο με κριτήρια οικογενειακά και φιλικά ή κάτω από διάφορες «πιέσεις»· και όχι με το κριτήριο ποιοι είναι ικανοί να ανταποκριθούν στις δύσκολες συνθήκες της κρίσης, μακριά από τις πρακτικές και τις πολιτικές του παρελθόντος του δημοτικού κατεστημένου και των επαγγελματιών της πολιτικής.

Η παραγωγική ανασυγκρότηση της τοπικής οικονομίας και το ισχυρό μέτωπο κατά της ανεργίας για μας είναι το πρώτιστο καθήκον. Το θέμα είναι, πώς μπορεί αυτό ο Δήμος να το κάνει πράξη και αν δεσμεύονται οι αυτοδιοικητικές παρατάξεις να το υιοθετήσουν ως βασικό ζήτημα. Διότι κάποιοι ψελλίζουν ότι δεν είναι αρμοδιότητα της αυτοδιοίκησης η οικονομία της περιοχής. Έχουν στο μυαλό τους ως «αρμόδιους» ή το κεντρικό κράτος ή τον αυτόματο πιλότο της νεοφιλελεύθερης οικονομικής πρακτικής, που θα δώσει λύσεις... Αναμφισβήτητα το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα είναι το εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον, τα νερά, ο Σπερχειός και ο κάμπος του Σπερχειού, τα βουνά μας, η Οίτη, το Καλλίδρομο, η Όθρη, οι ιαματικές μας πηγές. Αυτά μπορούν να στηρίξουν την ευημερία των κατοίκων.

Για μια ακόμα φορά τονίζουμε, δεν υπάρχει ουσιαστικός σχεδιασμός για οικοτουρισμό, ορεινό, θερμαλιστικό - ιαματικό, ιστορικό, πολιτιστικό, εκκλησιαστικό τουρισμό. Κανένα σχέδιο για τον αναπροσανατολισμό της καλλιέργειας καπνού σε καλλιέργειες λουλουδιών, αρωματικών, βοτάνων και άλλων δυναμικών δενδροκαλλιεργειών. Καμιά προσπάθεια για το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας και τα προϊόντα ποιότητας, τη βιολογική γεωργία, τη στήριξη των μικρών συνεταιρισμών και των ομάδων παραγωγών,  την αξιοποίηση του παραγωγικότατου κάμπου.


Το αθηναϊκό κράτος φταίει, στο βαθμό που δεν παίρνουμε εμείς τις τύχες μας στα χέρια μας να διαμορφώσουμε πραγματική Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι ευθύνες της απερχόμενης δημοτικής αρχής είναι τεράστιες. Είναι σίγουρο ότι δεν προσπάθησε και αποδείχτηκε ανίκανη να υλοποιήσει ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο τοπικό βιώσιμο σχέδιο για την κοινωνία και την οικονομία. Για το πόσο επικίνδυνο είναι αυτό, απλό παράδειγμα αποτελεί η αντιμετώπιση του ορεινού και ημιορεινού όγκου της Οίτης με τα μεταλλεία και τα αιολικά πάρκα, η κατασπατάληση της κοιλάδας του Σπερχειού με τους αυτοκινητοδρόμους αλλά και η ως τώρα στάση της στο ζήτημα της διαχείρισης των σκουπιδιών.


Άμεσα μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα Τοπικό Σχέδιο Βιώσιμης Οικονομίας μέσα από την «τοπικοποίηση» της οικονομίας, την ενεργειακή αυτάρκεια με ουσιαστική στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με την ανάδειξη του ρόλου της βιολογικής γεωργίας και του εναλλακτικού τουρισμού. Με το Λεωνίδα και τις Θερμοπύλες, τους Ηράκλειους και τους Τραχίνιους «δρόμους», τη Γέφυρα του Γοργοποτάμου - στοιχείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ, τη βιοποικιλότητα του Σπερχειού και της Οίτης· με την ανάδειξη του ρόλου και την υποδοχή των νέων αγροτών και νέων επιχειρηματιών. Με την ουσιαστική λειτουργία της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης και της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου.

Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις, αλλά και οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, που μπορούν να κάνουν την διαφορά. Στόχος μας, μια ισχυρή και όμορφη Λαμία, πόλη της Αλληλεγγύης και της Συμμετοχής

Στέφανος Σταμέλλος
υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος

της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών

 

''Τρύπα'' 7.700.000 ευρώ στον Δήμο Λαμίεων

Θέματα - Οικονομικά

Τρίτη, 21 Μάιος 2013 10:44

alt

 
Παρατηρήσεις και προτάσεις 
στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων του Δήμου
 
 Είμαστε σχεδόν στο μέσον της χρονιάς και ο έλεγχος της πορείας των εσόδων θα πρέπει να απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Κάνοντας έναν απλό έλεγχο στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων μπορεί κανείς να βγάλει πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.
 
Ορισμένα από αυτά:
-    Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και είναι σημαντικές οι ευθύνες για την καθυστέρηση της είσπραξης των οφειλών. Φαίνεται καθαρά ότι τα τελευταία χρόνια δεν έγινε καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια γι’ αυτό. Αυτή η καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα τη διόγκωση του χρέους πολλών συμπολιτών μας – κυρίως επαγγελματιών – και έχει καταστήσει ήδη τις περισσότερες οφειλές άκρως επισφαλείς.
-  Με μια πρώτη ματιά στους καταλόγους μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πολλοί από τους οφειλέτες έχουν σταματήσει τη δραστηριότητά τους ή έχουν καταστεί αφερέγγυοι όντας σε πλήρη αδυναμία
-  Σήμερα το ποσό των 7,7 εκατομμυρίων, που εμφανίζονται ως ανείσπρακτες οφειλές και αναγράφονται στον Προϋπολογισμό του Δήμου ως Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών, είναι κατά ένα μεγάλο μέρος πλασματικό
-   Έχουν καταχωρηθεί/βεβαιωθεί ανείσπρακτες οφειλές 7.500 περίπου οφειλετών, από μικρά ποσά του ενός ευρώ(!) μέχρι 720.000 ευρώ
-   Από το σύνολο των οφειλετών, οι 118 έχουν οφειλές πάνω από 10.000 ευρώ, που αντιστοιχούν στο ποσό των 5.250.000 - ήτοι ποσοστό 67,58% του συνολικού ποσού των 7,7 εκατομμυρίων - 10 οφειλέτες οφείλουν ποσά πάνω από 100.000 ευρώ (σ’ αυτούς είναι και τρεις Δήμοι, η ΔΕΗ κλπ), ενώ 24 οφείλουν ποσά πάνω από 50.000 ευρώ

Από τα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων, ποσά που - επαναλαμβάνουμε - εμφανίζονται στον προϋπολογισμό ως ΕΣΟΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΩΝ, ένα σχετικά μικρό ποσοστό μπορεί να χαρακτηριστεί ως ασφαλής απαίτηση κρίνοντας την φερεγγυότητα των οφειλετών από όπου προκύπτει η βεβαιότητα ότι θα εισπραχθεί στο ακέραιο.
 
Αντίθετα το μεγαλύτερο ποσοστό των απαιτήσεων κρίνεται επισφαλέςη είσπραξη του οποίου αξιολογείται μερικά ή ολικά αμφίβολη με βάση την εικόνα και τις πληροφορίες της αγοράς. Για ένα σημαντικό επίσης ποσοστό η είσπραξη φαίνεται και κρίνεται ανεπίδεκτη έως αδύνατη

Στην αγορά, καμιά επιχείρηση/οικονομικός οργανισμός δεν επιτρέπεται να έχει τέτοιο ποσοστό επισφαλών απαιτήσεων. Το θέμα αυτό είναι σε προτεραιότητα σε κάθε επιχείρηση και απασχολεί καθημερινά τα οικονομικά επιτελεία τους. Ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τον φοροεισπρακτικό χαρακτήρα αυτών των οφειλών, δεν παύει να αποτελεί υποχρέωση του Δήμου να εφαρμόσει τα νόμιμα και να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων και της συγκυρίας
 
Θεωρείται απαραίτητη κατά τη γνώμη μας η απεικόνιση στον προϋπολογισμό πρόβλεψης επισφαλών απαιτήσεων, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε εκκαθάριση και διαγραφή οφειλών για να περιοριστεί το πλασματικό στοιχείο, που διακρίνει τον προϋπολογισμό σήμερα. Δεν ξέρουμε αν αυτό μπορεί να γίνει και τώρα, στο μέσο της χρονιάς, ως τροποποίηση. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται νομική διερεύνηση.

Κάποιες γενικές παρατηρήσεις στους Βεβαιωτικούς Καταλόγους
-  Ανείσπρακτες οφειλές από τις τοπικές κοινότητες των πρώην δήμων
-  Ενοίκια Δημοτικής Αγοράς (46.000)-κανένας από τους ενοικιαστές των καταστημάτων της δημοτικής Αγοράς δεν πληρώνει!
-  Έσοδα καθαριότητας από ΧΥΤΑ(788.000) - δεν πληρώνουν οι Δήμοι
-   Έσοδα από ΚΟΚ(260.000), κλήσεις τροχαίας και δημ αστυνομίας(461.000)
-   Μισθώματα αγροτικών ακινήτων, μεγάλο ποσό, ποιοι είναι οι οφειλέτες;
-   Τέλη Πλατειών – πεζοδρόμων - πεζοδρομίων (275.000)
-   Το 0,5% των επισιτιστικών επαγγελμάτων - σε ό,τι αφορά τις επισιτιστικές επιχειρήσεις, οι περισσότερες δεν πληρώνουν ούτε το 0,5%, πράγμα αδικαιολόγητο
 
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
- Σύσταση Ειδικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα μελετήσει τους Βεβαιωτικούς Καταλόγους και θα δει τρόπους είσπραξης
-   Διαγραφή μικρών ποσών πχ κάτω από 20 ευρώ για ένα ξεκαθάρισμα των Καταλόγων
-   Να διερευνηθεί νομικά η δυνατότητα για ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους υπαλλήλους του Δήμου που θα θελήσουν να εργαστούν εκτός ωραρίου για την είσπραξη, με αμοιβή ποσοστό επί των εισπραττομένων ποσών (πχ 5%).
-  Η πιο απλή κίνηση: Επιστολή σε όλους τους οφειλέτες κατά κατηγορία οφειλής(διαφορετική για τα πρόστιμα, διαφορετική για τα τέλη κλπ)
-   Ενημέρωση των επαγγελματιών μέσω των οργανώσεών τους, του Επιμελητηρίου κλπ για τις οφειλές, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες εξελίξεις, γιατί η όποια καθυστέρηση το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι η διόγκωση των οφειλών.
 

Η θέση της Πρωτοβουλίας για τον Προϋπολογισμό του Δήμου Λαμιέων για το 2013

Θέματα - Οικονομικά

Τρίτη, 18 Δεκέμβριος 2012 09:40

alt

Η τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβούλου της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας, Στασινού Παναγιώτη,για τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2013 κατά την συνεδρίαση της 17/12/2012


Κάθε φορά τονίζουμε ότι προϋπολογισμός αποτελεί τον καθρέφτη των πολιτικών επιλογών αλλά και των κοινωνικών αξιών και των αντιλήψεων που υπηρετεί μια δημοτική αρχή.


Αναζητήσαμε λοιπόν και σ’ αυτόν τον προϋπολογισμό του 2013 τις πολιτικές που θα απαντούν στη σημερινή συγκυρία της κρίσης για την ανασυγκρότηση του παραγωγικού δυναμικού της περιοχής, για την κοινωνική αλληλεγγύη, την κοινωνική οικονομία, τη νεολαία, τους άνεργους, τους άπορους, το πράσινο, το νέο ενεργειακό μοντέλο κ.λ.π.


Και βέβαια αναζητήσαμε τις αξίες της συμμετοχής, της διαφάνειας και του ελέγχου και μέσα στο εισηγητικό σημείωμα για τον προϋπολογισμό


Για την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών η μη εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη, η μη, ουσιαστικά, λειτουργία της Επιτροπής Διαβούλευσης και η μη λειτουργία των Επιτροπών του Δημοτικού Συμβουλίου, των ΔΣ της Κοινωφελούς Επιχείρησης και της Ανώνυμης Μονομετοχικής, είναι δυστυχώς δείγματα του πώς αντιλαμβάνεται η πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής την λειτουργία του Δήμου. Συνεχίζουμε τον κατήφορο του δημαρχοκεντρικού μοντέλου λειτουργίας του Δήμου, το οποίο μοντέλο η ηγεσία δεν θέλει με τίποτα να αποχωριστεί.


Και είναι μια πρακτική, η οποία, έχει οδηγήσει τον Νόμο του Καλλικράτη σε ένα επικίνδυνο μόρφωμα γραφειοκρατίας και συγκεντρωτισμού.


Κύριε πρόεδρε

Το οικονομικό πρόβλημα της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν από τα δύο μεγάλα κόμματα που άσκησαν εξουσία τις προηγούμενες δεκαετίες και που συνεχίζονται να εφαρμόζονται.

- Πολιτικές ανοχής της διαπλοκής και κατασπατάλησης του Δημοσίου χρήματος

- Πολιτικές συγκεντρωτισμού και

- Πολιτικές στραγγαλισμού της αυτοδιοίκησης


Δεν είναι ειλικρινής η κριτική όταν, ακόμα, οι κρίνοντες είναι στους ίδιους πολιτικούς χώρους και εφαρμόζουν ανάλογες πολιτικές.


 Γενικά οι στόχοι μας πρέπει να είναι:

- Η αύξηση των αυτοτελών πόρων της αυτοδιοίκησης και η διεκδίκηση πρόσθετων πόρων, όταν μάλιστα μεταφέρονται πρόσθετες αρμοδιότητες.

- Η μείωση των δαπανών σε κάθε έργο, σε κάθε λειτουργική δαπάνη, σε κάθε προμήθεια και

- ο βιώσιμος προσανατολισμός των πόρων


Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε την οικονομική κατάσταση και μην έχουμε ψευδαισθήσεις. Ακόμη κι αν αυξηθεί το ποσοστό των φόρων που πάει στην αυτοδιοίκηση, τα έσοδα θα είναι λίγα σε σχέση με τις ανάγκες.


Πιστεύουμε ότι δεν θα αλλάξει η κατάσταση βαδίζοντας στην ίδια κατεύθυνση που βαδίζουμε. Είναι ανάγκη να αλλάξουμε δρόμο. Να βρούμε το δρόμο της βιωσιμότητας και της δικαιοσύνης.


Κάποιες γενικές παρατηρήσεις

Αύξηση των εσόδων, δεν σημαίνει επιβάρυνση των δημοτών, αλλά μπορούμε να τα αυξήσουμε με:

- την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του δήμου με αξιολόγηση, με τον «κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση», με κίνητρα

- την αξιοποίηση της Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου

- τον έλεγχο στην είσπραξη των δημοτικών τελών και ίση μεταχείριση των δημοτών απέναντι στα τέλη

- την μείωση της κατανάλωσης ρεύματος και τον έλεγχο όλων των ρολογιών του δήμου με την επανεξέταση όλων των ενεργοβόρων δραστηριοτήτων, όπως οι προβολείς στο κάστρο, στα γήπεδα κλπ

- με το ξεκαθάρισμα των Οφειλών Παλαιοτέρων Ετών των δημοτών και των επιχειρήσεων. Η «ακινησία» δεν βοηθάει σε τίποτα. Θέλει συνεχές ψάξιμο και πίεση. Δεν θα πάρεις φυσικά από αυτόν που δεν έχει, αλλά, είναι όλοι το ίδιο;; Άρα το ποιοι χρωστάνε, πόσα και πότε θα μας τα δώσουν, είναι μια συνεχής προσπάθεια. Δεν επαναπαυόμαστε στην ΔΥΟ, μόνο

- τον έλεγχο των εσόδων από επιχειρήσεις που οφείλουν να μας δίνουν ποσοστά των εσόδων τους(λατομεία, ΜΥΗΕ, φωτοβολταικά στις σχολικές στέγες κλπ)

- με τη σύνδεση της παραγωγής σκουπιδιών με τα δημοτικά τέλη και τη λογική του «πληρώνω όσα πετάω» Το σύστημα χρέωσης Pay as you throw (Πληρώνω Όσο Πετάω) - επίσης γνωστό και ως μεταβλητή τιμολόγηση, μοναδιαία χρέωση ή διαφοροποιημένο σύστημα τιμολόγησης - στη διαχείριση αποβλήτων εφαρμόζει στην ουσία την αρχή ο ρυπαίνων πληρώνει με ένα δίκαιο τρόπο, χρεώνοντας τους πολίτες σύμφωνα με την ποσότητα των αποβλήτων που πραγματικά παράγουν.


Ιδιαίτερα πρέπει να μας απασχολήσει το θέμα της ενέργειας. Οι εποχές μιλάνε για καταμερισμό του στόχου 20 - 20 - 20 (μείωση κατανάλωσης, αύξηση από ΑΠΕ, μείωση CO2). Είναι καλό ο Δήμος να ανταποκριθεί σ΄ αυτή την πρόκληση με μετρήσιμα στοιχεία


Πολλά από αυτά, όπως και τον εθελοντισμό, μπορούμε να τα αναδείξουμε μέσα από πιλοτικές γειτονιές, πιλοτικές συνοικίες, πιλοτικά χωριά κλπ

 

Για την είσπραξη των δημοτικών τελών 

και την κατανάλωση ρεύματος


Ζητήσαμε και πήραμε από τις οικονομικές υπηρεσίες τον κατάλογο με τα ακίνητα που έχουν μηδενικά δημοτικά τέλη - που απαλλάσσονται δηλαδή - καθώς και τις αναλυτικές καταστάσεις της ΔΕΗ από την κατανάλωση του δημοτικών ρολογιών(δαπάνες ΔΕΗ)


Μελετήσαμε τους βασικούς νόμους που καθορίζουν τα δημοτικά τέλη Ν. 25/1975, Ν. 429/1976 και Ν. 1080/1980


Βγάλαμε μερικά συμπεράσματα τα οποία θα μπορέσουμε ίσως να τα συζητήσουμε σε μια επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η έρευνα μας θα συνεχιστεί αλλά τα συμπεράσματα αφορούν κυρίως στην ΑΠΩΛΕΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ


Η μη σωστή είσπραξη των δημοτικών τελών μειώνουν τα δημοτικά έσοδα και δημιουργούν το έδαφος της κοινωνικής αδικίας, της επιλεκτικότητας και της καταστρατήγησης των κανόνων του ισότιμου και ελεύθερου ανταγωνισμού της επιχειρηματικής και της επαγγελματικής δραστηριότητας.


Δεν θέτουμε ζητήματα φορολογικής επιβάρυνσης ούτε των δημοτών, ούτε των επιχειρήσεων, γιατί απλά δεν είναι αυτός ο ρόλος μας. Εμείς θέτουμε ζητήματα εφαρμογής της ισονομίας και της ισοπολιτείας στον Δήμο μας.


Θέτουμε θέμα όμως και ανακοστολόγησης των δημοτικών υπηρεσιών συνδέοντας το με την ποιοτική λειτουργία του Δήμου και την αναγκαία πολιτική ΔΙΚΑΙΟΥ, που σήμερα, στην εποχή της κρίσης και της φτώχειας, για τους δημότες είναι ΗΘΙΚΑ και ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Την ανακοστολόγηση των δημοτικών υπηρεσιών με επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια.


Είναι αυτονόητο για παράδειγμα τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού να χρεώνονται σε ανταποδοτική μορφή, όπως ο νόμος ορίζει.


Είναι αυτονόητο ότι δεν μας καλύπτει η φιλοσοφία του προϋπολογισμού, δεν διαφοροποιείται σε τίποτα σχετικά με τα προηγούμενα χρόνια, είναι καθαρά διαχειριστικός χωρίς καμιά αναφορά στη συγκυρία και στις εξελίξεις 

Ο Προϋπολογισμός σηματοδοτεί τις διαθέσεις και δείχνει το στόχο και το όραμα. Δεν διακρίνουμε ούτε στόχο ούτε όραμα και για αυτό τον καταψηφίζουμε.


 

Παναγιώτης Στασινός

Δημοτικός Σύμβουλος

 

Άμεσα μέτρα για την βιώσιμη λειτουργία της Μονομετοχικής Ανώνυμης Εταιρείας του Δήμου Λαμιέων

Θέματα - Οικονομικά

Παρασκευή, 12 Οκτώβριος 2012 17:27

Αξιολόγηση Χρήστη: / 2
ΧείριστοΆριστο 
alt
 
Σε μια εποχή που η ύφεση της Ελληνικής οικονομίας δημιουργεί καθημερινά προβλήματα στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και  παντού υπάρχουν μειώσεις μισθών, υπάρχει μια εταιρεία που, παρόλο τα ισχνά της κέρδη, μπορεί και δίνει αυξήσεις!

Αναλύοντας λοιπόν τα οικονομικά στοιχεία(συνημμένα*) της  Μονομετοχικής Επιχείρησης του Δήμου Λαμιέων (το κλειστό υπόγειο παρκινγκ στη Λεωνίδου) βλέπουμε πως, την ώρα που μειώνονται δραματικά τα κέρδη της - με πιθανή πρόβλεψη καθαρών εσόδων μόλις 2.500 ευρώ το 2012 - χρειάζονται Διευθύνων Σύμβουλος, Οικονομικός Σύμβουλος και λογιστής για να χειριστούν οικονομικά μια επιχείρηση με τζίρο περίπου 18.000 ευρώ τον μήνα, με μισθούς αντίστοιχα  2.000, 1.928 και 1537 ευρώ ανά μήνα! Όταν δε το ενοίκιο προς τον Δήμο Λαμιέων μειώνεται από 5.559 σε 1.400 ευρώ τον μήνα – Ιούλιος 2010 - , ο Οικονομικός Σύμβουλος παίρνει αύξηση 22%!(από 1570 σε 1928 ευρώ).

Θεωρούμε πως με τον τρόπο αυτό η εταιρεία οδηγείται μαθηματικά σε αρνητικά αποτελέσματα(ζημία) και πως πρέπει άμεσα να παρθούν μέτρα ώστε να αναπροσαρμοσθεί η πολιτική που ακολουθείται.
 
alt
Έσοδα-Έξοδα 2012
Θεωρούμε ότι, η Ανώνυμη Εταιρεία του Δήμου Λαμιέων με την επωνυμία «ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΛΑΜΙΑΣ ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», που σήμερα διαχειρίζεται μόνο το γκαράζ της Λεωνίδου, μπορεί να συμπεριλάβει δραστηριότητες που αφορούν στην αξιοποίηση γενικά της Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου. Δραστηριότητες όπως:
- H καταγραφή των νομικών, πολεοδομικών και εμπορικών χαρακτηριστικών των ακινήτων και η ηλεκτρονική αποτύπωσή τους σε Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών, που θα παρέχει άμεση και ολοκληρωμένη εικόνα της γεωγραφικής θέσης των δημοτικών ακινήτων, καθώς και οποιαδήποτε άλλη διαθέσιμη πληροφορία που συνδέεται με το κάθε ακίνητο.
- Η κατηγοριοποίηση των ακινήτων με γνώμονα διάφορες παραμέτρους (π.χ. μέγεθος, αξία, δυνατότητες ανάπτυξης κλπ)
- Η διερεύνηση της σκοπιμότητας και η αξιοποίηση κτιρίων, κτημάτων, κληροδοτημάτων. 
- Η εκμετάλλευση χώρων στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων υπέργειων και υπογείων σταθμών και η εκμετάλλευση πολιτιστικών, αθλητικών, τουριστικών, ψυχαγωγικών, ξενοδοχειακών και άλλων υποδομών
- Η προώθηση νέων μορφών συνεργασίας, αλλά και η συμμετοχή σε διάφορα σχήματα αξιοποίησης της Ακίνητης Περιουσίας.
- Η παροχή υποστήριξης κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της αξιοποίησης αλλά και μετά την ολοκλήρωσή της.
- Η παρακολούθηση μισθώσεων, ο προγραμματισμός και η παρακολούθηση τακτικής και έκτακτης συντήρησης.

Ζητάμε λοιπόν την άμεση σύγκλιση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας - υπόψη έχει να συνεδριάσει περίπου ενάμιση χρόνο! - για να παρουσιαστούν αναλυτικά όλα τα οικονομικά στοιχεία, να λυθούν όλες οι απορίες που απορρέουν από αυτά και να τεθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις βιώσιμης λειτουργίας της Επιχείρησης προς όφελος του Δήμου και των δημοτών.
 
*Δείτε συνημμένα τους πίνακες με ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ της Εταιρείας ανά κατηγορία, ανά έτος και ανά μήνα

 
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΥΠΟΥ
 

Σελίδα 1 από 3


Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96
«ΈναρξηΠροηγούμενο123ΕπόμενοΤέλος»

Εγγραφές

www.pepla.gr
Εδώ
μπορείτε να κάνετε δημιουργία λογαριασμού χρήστη τις ιστοσελίδας και του forum.

ΕΝΩΣΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ”
Εδώ μπορείτε να εγγραφείτε 
ως μέλος τις κίνησης.