Κοινωνικά

Ακίνητη περιουσία του Δήμου Λαμίας: όχι άλλες καθυστερήσεις…(Του Στέφανου Σταμέλλου)

Θέματα - Κοινωνικά

Παρασκευή, 02 Δεκέμβριος 2016 15:23

alt

 Γράφαμε στις 14 Ιουνίου στο κείμενο/ανοιχτή επιστολή για την «Ακίνητη περιουσία του Δήμου Λαμίας: «Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει…» μεταξύ άλλων «…Το αυτονόητο είναι να υπάρχει λεπτομερής καταγραφή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση. Η μη - ή η λειψή - αποτύπωση και καταγραφή των στοιχείων της ακίνητης περιουσίας έχει πολλές παρενέργειες, κινδύνους και απώλειες οικονομικών πόρων».

Δυο μέρες μετά, στις 16 Ιουνίου, ο αντιδήμαρχος οικονομικών, μετά τη συνεδρίαση και της Οικονομικής Επιτροπής, σε συνέντευξή του [https://www.youtube.com/watch?v=gEhSuSiIohs] αναφερόμενος στο θέμα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου τόνισε με έμφαση ότι: «είναι ένα θέμα που με απασχολεί πάρα πολύ και απασχολεί και την νέα δημοτική αρχή» και πρότεινε τη σύσταση μιας διαπαραταξιακής Επιτροπής (Λένε, αν δεν θέλεις να προχωρήσει ένα θέμα, φτιάξε μια επιτροπή∙ μια διαπαραταξιακή είναι ακόμα καλύτερα…)

Στις 29/6/2016 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ορίστηκε έτσι η διαπαραταξιακή Επιτροπή με ρόλο καθαρά γνωμοδοτικό, ενώ μπορούσε και έπρεπε να συγκροτηθεί από την πρώτη στιγμή Επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου «Διαχείρισης της Περιουσίας του Δήμου». Θα μπορούσε επίσης να συζητάει αυτά τα θέματα η Οικονομική Επιτροπή - που έχει άλλωστε και την ευθύνη σύμφωνα με τον νόμο - και τα οποία θέματα κρίνονται επείγοντα και προτεραιότητας. (Εδώ να κάνουμε μια «ρητορική» ερώτηση: Αν ήταν δική τους επιχείρηση ο Δήμος, αν λέμε, για να καταγράψουν την ακίνητη περιουσία της, θα φτιάχνανε επιτροπές; Τέλος πάντων…)

Ακριβώς 3,5 μήνες μετά την σύσταση της Επιτροπής,στις 14/10/2016, έγινε η πρώτη της συνεδρίαση. Και σύμφωνα με το πρακτικό: «Ομόφωνα τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν για την αναγκαιότητα της άμεσης καταγραφής της ακίνητης περιουσίας» Στη συζήτηση βέβαια, η οποία δεν καταγράφηκε στο πρακτικό, δεσμεύτηκε ο αντιδήμαρχος να φέρει το θέμα στην πρώτη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία  θα εισηγούνταν στο Δημοτικό Συμβούλιο τη δέσμευση πίστωσης 50.000 ευρώ και να γίνει άμεσα η διενέργεια διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εταιρειών με την ανάλογη εμπειρία.  Όμως μέχρι στιγμής, πέντε μήνες μετά τη σύσταση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής και ενάμιση μήνα μετά την πρώτη της συνεδρίαση, δεν έχει γίνει τίποτα.

Τα λέμε αυτά γιατί πραγματικά δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε άλλη καθυστέρηση. Όσοι παρακολουθούν την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών, θα θυμούνται ότι το θέμα της καταγραφής, αποτύπωσης και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου το έχουμε αναδείξει πολλές φορές από το 2010. Το αναφέρουμε δε σε κάθε συζήτηση που αφορά στα οικονομικά του Δήμου.

Να θυμίσουμε επίσης ότι:  Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 (ΦΕΚ 114/Α΄) «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ)», άρθρα 178 έως 199, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους οι Δήμοι οφείλουν να διατηρούν, να προστατεύουν και να διαχειρίζονται την κάθε είδους περιουσία τους με τρόπο επιμελή και αποδοτικό.  Οφείλουν να καταρτίζουν και να τηρούν κτηματολόγιο των ακινήτων τους. Στο κτηματολόγιο καταχωρούνται:  η περιγραφή και το είδος του ακινήτου, η τοποθεσία, η έκταση και τα όριά του, καθώς και το σχετικό τοπογραφικό ή πρόχειρο σχεδιάγραμμα, η χρονολογία της απόκτησής του και οι τίτλοι ιδιοκτησίας, άλλα δικαιώματα που τυχόν υπάρχουν και οι σχετικοί τίτλοι, και η κατά προσέγγιση αξία του ακινήτου.

Σύμφωνα δε με το άρθρο 72 παρ. 1 του Ν 3852 /2010, η Οικονομική επιτροπή «εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο ετήσιο σχέδιο διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του Δήμου. Παρακολουθεί την υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου και ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλιο». [Εδώ μπορούμε να πούμε καθαρά ότι η Οικονομική Επιτροπή ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ]. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα εκπονήθηκε από το 2011 οδηγός για την υποστήριξη των Οικονομικών Υπηρεσιών των Δήμων για να φέρουν σε πέρας το έργο αυτό και διαμορφώθηκε ενιαία κωδικοποίηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων.   Η ΕΕΤΑΑ, ως δικαιούχος στο πλαίσιο της Πράξης «Καταγραφή και αξιοποίηση των κτιριακών υποδομών και της λοιπής ακίνητης περιουσίας των ΟΤΑ Α΄ βαθμού», δημιούργησε πληροφοριακό σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας και συνεχίζει να είναι υπεύθυνη για την εγκατάσταση και λειτουργία του στους ΟΤΑ.   Έγιναν δε ενημερωτικές ημερίδες, στις οποίες συμμετείχαν εντεταλμένοι υπάλληλοι από όλους τους δήμους.

Στο Δήμο μας, στις 27/6/2012 ορίστηκε η αρμόδια επταμελής Επιτροπή του νόμου και με την 285/2014 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ορίστηκε Διαχειριστική Επιτροπή, δύο μέλη της οποίας συνταξιοδοτήθηκαν και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να αντικαταστήσει… Η αρμόδια επταμελής Επιτροπή πρόσφατα με επιστολή της δηλώνει αδυναμία να ανταποκριθεί στο έργο αυτό και να συνεργαστεί με την ΕΕΤΑΑ. Στο μεταξύ στην διαπαραταξιακή επιτροπή τονίστηκε με έμφαση ότι η μη αποτύπωση των περιουσιακών στοιχείων δημιουργεί πολλά προβλήματα τόσο στα έργα που αφορούν στα κτίρια, όσο και στις μισθώσεις και τις απαλλοτριώσεις.

Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και με τις οικονομικές δυσκολίες της αυτοδιοίκησης, θεωρούμε αδιανόητο να υπάρχει τέτοια ακαταστασία(;) στα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου και να μην ξέρουμε το κάθε κτίριο, το κάθε οικόπεδο και το κάθε κτήμα τι δυνατότητες έχει να αποδώσει. Εμείς επιμένουμε - και θα επιμένουμε για πολλούς λόγους - στην άμεση καταγραφή και αποτύπωση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου∙ κι ας γινόμαστε κουραστικοί.

 

 

 

Λαμία: Ποιος αθλητισμός και για ποιον;

Θέματα - Κοινωνικά

Παρασκευή, 16 Σεπτέμβριος 2016 10:46

 

alt

 

Του Στέφανου Σταμέλλου

Καμία δημοτική αρχή τα τελευταία χρόνια στη Λαμία δεν αντιμετώπισε τον αθλητισμό με βάση τα συμφέροντα της πόλης και των δημοτών. Αυτό που κυρίως διαχειρίστηκαν ήταν και είναι τα συμφέροντα των συλλόγων και των αθλητικών σωματείων.

Το επιχείρημα που προβάλλεται και ακούγεται συχνά είναι: «αφήστε τα σωματεία να κάνουν τη δουλειά τους» παραβλέποντας σκόπιμα το γεγονός ότι ο δήμος είναι «υποχρεωμένος» να συμβάλει σ’ αυτή τη «δουλειά» με την παραχώρηση χώρων και πόρων.

Η Λαμία σήμερα δεν διαθέτει επαρκείς αθλητικούς χώρους, δεν διαθέτει γήπεδο με ταρτάν, δεν διαθέτει κλειστό κολυμβητήριο, ούτε επαρκές μόνιμο προσωπικό - τότε που μπορούσε, δεν το έκανε. Η εποχή των παχιών αγελάδων δυστυχώς πέρασε. Έτσι τώρα όλα μοιάζουν δύσκολα και ως μόνη οδός διαφυγής εμφανίζεται ο ιδιώτης!

Ο Δήμος και το Δημοτικό Συμβούλιο όμως έχει την υποχρέωση να παρεμβαίνει στη διαμόρφωση της αθλητικής πραγματικότητας με πρόγραμμα και στόχους, και δεν πρέπει να παραμένει θεατής ή απλώς ρυθμιστής μεταξύ των αθλητικών παραγόντων.
Έτσι, με βάση την επικρατούσα κατάσταση, η Λαμία με τις ελάχιστες αθλητικές υποδομές και με τις πολλές ελλείψεις, διαθέτει στα σωματεία-επιχειρήσεις τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου, χωρίς αυτές οι επιχειρήσεις να έχουν καμιά υποχρέωση συμμετοχής σε δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης και χωρίς να εφαρμόζεται κάποιος Κανονισμός Διαχείρισης των Αθλητικών Χώρων.


Η άποψή μας είναι ότι πρέπει η δημοτική αρχή να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο μια ολοκληρωμένη έκθεση/εισήγηση - σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα σωματεία και φορείς - για το ποια είναι η κατάσταση σήμερα στον αθλητισμό, για τις χρονίζουσες και προβληματικές υποθέσεις, για την αναθεώρηση του Κανονισμού Διαχείρισης των Αθλητικών Χώρων και να γίνει ένας εξορθολογισμός και ένας προγραμματισμός βραχυχρόνιος και μακροχρόνιος. Και - επιτέλους - να λειτουργήσει και η Επιτροπή Αθλητισμού του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σε ό,τι μας αφορά εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ο δήμος, ακόμη και στην σημερινή συγκυρία της κρίσης, είναι ικανός να διαχειριστεί με πιο αποδοτικό τρόπο τις αθλητικές του εγκαταστάσεις, τόσο για τους δημότες όσο και για τους συλλόγους και σωματεία. Απλά οφείλει να ορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού.

Στο μεταξύ διαβάζουμε πως με Κοινή Υπουργική Απόφαση στις 5.9.2016 εγκρίθηκε η κατανομή θέσεων για την πρόσληψη 1529 Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής με σκοπό την στελέχωση των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ αυτών που υλοποιούν Προγράμματα Άθλησης για Όλους (Π.Α.γ.Ο) έτους 2016 - 2017.  Κι ενώ όλοι οι μεγάλοι δήμοι της Περιφέρειας και όλης της Ελλάδας έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα, η Λαμία απουσιάζει. Αυτό δεν είναι άσχετο με τα παραπάνω και με την αθλητική πολιτική της δημοτικής αρχής, την έλλειψη αθλητικών υποδομών και την έλλειψη Κανονισμού Λειτουργίας των Αθλητικών Χώρων.

Ελπίζουμε αυτό το τελευταίο να αφυπνίσει τη μάζα των δημοτών, που θα ήθελαν να αξιοποιήσουν μια τέτοια ευκαιρία και να αθληθούν, και βέβαια τους άνεργους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής στην πόλη μας.

 

Μία αξέχαστη Τσικνοπέμπτη! (του Παναγιώτη Στασινού)

Θέματα - Κοινωνικά

Παρασκευή, 04 Μάρτιος 2016 11:20

Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 

alt

Σήμερα πέρασα μια εντελώς ξεχωριστή και αξέχαστη Τσικνοπέμπτη!

Μετά από μια πραγματικά περιπετειώδη διαδρομή μέσα στην βροχή και με τις νταλίκες παρέα,λόγω των έργων που γίνονται στην Εθνική Οδό στον νότιο κόμβο εξόδου από την Λαμία, βρέθηκα με κλιμάκιο ιατρών στον χώρο προσωρινής(;) φιλοξενίας των Σύρων προσφύγων στις Θερμοπύλες.

Το πρώτο που θα θυμάμαι είναι εκείνα τα ολοστρόγγυλα μάτια της μικρής να με κοιτάνε την ώρα που την εξέταζαν η Μαρία και ο Θανάσης.Ήταν στην αγκαλιά της μαμάς της,μιας πολύ νεαρής γυναίκας σε προχωρημένη εγκυμοσύνη.Η μικρή δεν έκλαιγε,αντίθετα μάλλον απολάμβανε τον τρόπο με την ο̟ποίο οι συνάδελφοι ασχολούνταν μαζι της και με κοιτούσε συνεχώς με τα πελώρια εκφραστικά μάτια της.

alt

Εξω από το ιατρείο οι Σύριοι με υπομονή περίμεναν ένας-ένας την σειρά τους να εξεταστούν ενώ στον χώρο υποδοχής οι πολλοί Λαμιώτες εθελοντές μοίραζαν ρούχα,σκεπάσματα και τρόφιμα,από αυτά που καθημερινά προσφέρουν απλόχερα οι συμπολίτες μας.Πιο δίπλα οι αστυνομικοί υπηρεσίας καταμετρούσαν τα έγγραφα των νεοφερμένων απαντώντας με ευγένεια και σεβασμό στις πολλές ερωτήσεις εθελοντών και προσφύγων ενώ κάποιοι άλλοι διάβαζαν το έντυπο που είχε ετοιμάσει η Περιφέρεια στα Αραβικά!

Θα θυμάμαι επισης το χαμόγελο των φίλων από το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που ήρθαν μέσα στην νύχτα να παραλάβουν τον Σύριο με τον αρρύθμιστο Σακχαρώδη Διαβήτη καθώς και τους δυο νεαρούς διερμηνείς που τον συνόδευαν στο νοσοκομείο(ο ένας μετέφραζε από την διάλεκτο του ηλικιωμένου-στα Συριακά και ο άλλος σε εμάς Αγγλικά).

Μια μικρή κοινότητα βρίσκεται κοντά μας, δίπλα μας.

Με ανθρώπους κυνηγημένους από τον πόλεμο που μιλάνε διαφορετική γλώσσα,εχουν διαφορετική θρησκεία αλλα εχουν ανάγκες, κρυώνουν, πονάνε,υποφέρουν και αρρωσταίνουν οπως και εμείς.

Και κοντά σ´αυτούς τους κατατρεγμένους συνάντησα τον Γιάννη,τον Μιχάλη,τον Θανάση,την Μαρία,τον Στέφανο,τον Κώστα,τον Γιώργο,τον Ηλία,την Βίβιαν,τον Πολύζο και τόσους άλλους που άφησαν υποχρεώσεις και οικογένειες και έτρεξαν ως αργά στην βαθιά νύχτα να συμπαρασταθούν και να βοηθήσουν ώστε οι πρόσφυγες να εχουν κάπου να ακουμπήσουν.

Σήμερα φίλοι μου,στον χώρο υποδοχής των προσφύγων στις Θερμοπυλες συνάντησα την Ανθρωπιά!

Αργά το βράδυ, κατά την επιστροφή μας με τον Γιάννη στην Λαμία υπήρχε στην ατμόσφαιρα της πόλης μια έντονη διάχυτη μυρωδιά τσίκνας.

Τότε θυμηθήκαμε!

Το ημερολόγιο έλεγε Τσικνοπέμπτη 3 Μαρτίου 2016...

Παναγιώτης Στασινός
Δημοτικός Σύμβουλος
της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας

 alt

alt

 

alt

 

Παραγωγική ανασυγκρότηση ή στρατόπεδα και φυλακές;

Θέματα - Κοινωνικά

Σάββατο, 30 Μάιος 2015 12:29

alt

 

Ο τρόπος, που διεξάγεται η συζήτηση αυτές τις μέρες και αναφέρεται στην πιθανή κατάργηση του ΚΕΥΠ, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Επικρατεί η καταστροφολογία και η κλασική νοοτροπία «κερδίζει όποιος πιέζει περισσότερο». Καμιά αναφορά στην ανάγκη επιλογής της βέλτιστης λύσης για τις ένοπλες δυνάμεις και τις επιχειρησιακές τους ανάγκες.  

Ξεχνάμε όμως ότι σήμερα προτεραιότητα έχει η παραγωγή και η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και της κάθε περιοχής. Ξεχνάμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να παράξουμε για να μπορέσουμε να ορθοποδήσουμε. Για να παράξουμε πρέπει να γίνει εξοικονόμηση και διάθεση πόρων στην πραγματική οικονομία και στην παραγωγή προϊόντων. Ναι, δεν πρέπει να μειωθούν οι συντάξεις και οι μισθοί. Πρέπει να αυξηθεί ο βασικός μισθός και το μεροκάματο για να κυκλοφορήσει το χρήμα, βασικός παράγοντας οικονομικής δραστηριότητας στην κλασική οικονομία. Ναι, πρέπει να μειωθούν οι αντιπαραγωγικές δαπάνες και να αυξηθούν οι δημόσιες επενδύσεις σε παραγωγικούς τομείς, που θα φέρουν θέσεις εργασίας σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις και την κοινωνική οικονομία.

Άρα πρέπει να στρέψουμε την συζήτηση στην ουσία του προβλήματος. Μια συζήτηση για τις πραγματικές δυνατότητες ευημερίας, για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, με χαρακτηριστικά τοπικοποίησης και περιφερειοποίησης της οικονομίας. Ό,τι είναι θεωρητικά προσωρινό ή εξαρτάται από διάφορους κεντρικούς παράγοντες και επιλογές, κάποτε θα φύγει. Το ζήσαμε με το Πανεπιστήμιο αλλά και με μια σειρά καταργήσεων Διευθύνσεων Οργανισμών και Υπηρεσιών, όπως του ΟΤΕ, των ΕΛΤΑ, της Εφορίας κλπ Αυτά που μένουν - και θα τα έχουμε πάντα - είναι οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της περιοχής μας, οι ιαματικές πηγές, η Οίτη, ο Σπερχειός, ο Μαλιακός, η κοιλάδα μας, οι ελαιώνες. Παραπλήσιες είναι απόψεις που ακούγονται για τους μεγάλους οδικούς άξονες ή και ακόμα τις παρακάμψεις κωμοπόλεων και χωριών. Όσες πόλεις δεν είναι πάνω στον άξονα μεγάλου αυτοκινητόδρομου υστερούν ή η παράκαμψη των Καμένων Βούρλων ή της Μακρακώμης θα βλάψει την οικονομία της πόλης…

Είναι γεγονός επίσης ότι οι επιχειρησιακές ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων είναι ανεξάρτητες από τις ανάγκες της κάθε πόλης. Αν είχαν κάποια σχέση, τότε το Μεσολόγγι, η Φιλιπιάδα, το Άργος Ορεστικό, τα Γρεβενά, η Κύμη θα έπρεπε να συμμετέχουν διαρκώς στις συσκέψεις του ΓΕΕΘΑ και του ΚΥΣΕΑ για την οργάνωση των μονάδων του στρατεύματος. Ή ακόμα όσες πόλεις δεν είχαν ποτέ στρατόπεδο, θα έπρεπε να υστερούν. Ζητούμενο είναι σήμερα η μείωση και ο εξορθολογισμός των στρατιωτικών δαπανών, όταν αυτές αντιστοιχούν στο 4,5% του ΑΕΠ της χώρας μας

Όπως ζητούμενο είναι η πραγματική και σωστή αντιμετώπιση της βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής. Να συζητήσουμε λοιπόν για το πώς συγκεκριμένα θα βοηθήσουμε για την καλύτερη πορεία της παραγωγής στον πρωτογενή και τον τριτογενή τομέα, αλλά και στον δευτερογενή. Να θυμίσουμε μόνο ότι η ΒΙΠΕ Λαμίας, μια πολλά υποσχόμενη στο παρελθόν υπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής, σήμερα υπολειτουργεί και κανείς τοπικός παράγοντας, μηδενός εξαιρουμένου, και του Δήμου βέβαια, δεν ενδιαφέρεται.

 

‘’Διόδια: Αλλαγή πολιτικής με προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς'’

Θέματα - Κοινωνικά

Δευτέρα, 06 Απρίλιος 2015 02:00

alt



Το κίνημα  κατά των διοδίων έχει κλείσει πενταετία και οι αγώνες δείχνουν ότι συσπειρώνει πολίτες από όλο το φάσμα της πολιτικής και κοινωνικής διαστρωμάτωσης.Η λειτουργία όμως συνεχώς νέων σταθμών διοδίων καθώς και τα δειλά βήματα αντίδρασης της νέας κυβέρνησης δείχνουν πως τα συμφέροντα στον τομέα της πολιτικής των μεταφορών και των οδικών κατασκευών  έχουν ριζώσει βαθιά με διεθνείς νόμους και αποικιοκρατικές συμβάσεις


Το πρόβλημα ως γνωστό προέκυψε κυρίως με τις συμβάσεις παραχώρησης κατασκευής των κλειστών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας και ήταν μια επιλογή των κυβερνήσεων των δύο κομμάτων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
. Δυστυχώς οι αποφάσεις τους συνδέθηκαν άμεσα με τα συμφέροντα των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών και των τραπεζών, που χρηματοδοτούν αυτά τα έργα. Οι ξένοι κολοσσοί - με τον γνωστό τρόπο που τους διακρίνει - βρήκαν πρόσφορο έδαφος σε πολιτικές και πολιτικούς, οι οποίοι ήταν αποφασισμένοι για κάθε είδους ιδιωτικοποίηση, χωρίς να νοιάζονται για το ποιος τελικά πληρώνει.


Η πρόσφατη κυβερνητική αλλαγή και με δεδομένη την θέση του ΣΥΡΙΖΑ
, όπως εκφραζόταν προεκλογικά με τις επιμέρους διαφοροποιήσεις από το ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ μέχρι το ΝΑΙ με μείωση του τέλους κλπ - δημιούργησε πολλές ελπίδες. Αυτές οι «ελπίδες»  πρέπει να προσδιοριστούν πια ρεαλιστικά και να αποτελέσουν απτές,ορατές και ωφέλιμες για τον πολίτη διεκδικήσεις.


Είναι γνωστό ότι τα μετωπικά διόδια της Αγίας Τριάδας και της Αγίας Παρασκευής στη Μαυρομαντήλα, καθώς και τα πλευρικά του Μώλου και του Μπράλου αφορούν στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65. Άρα μια αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης θα επηρεάσει το συγκεκριμένο έργο. Το ερώτημα είναι πόσο τα δημοσιονομικά της χώρας και οι σημερινές οικονομικές συνθήκες επιτρέπουν μια επιτυχή αναθεώρηση και πως θα αντιδράσουν οι διεθνείς τράπεζες και όλοι οι εμπλεκόμενοι.


Στο μεταξύ το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα είναι το μεγαλύτερο στην ΕΕ σε σχέση με την έκταση της χώρας∙ κι αυτό όχι τυχαία. Κάποιοι το είδαν ως κερδοφόρο επένδυση. Από τις διεθνείς τράπεζες και τις μεγάλες και μεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες, ως τους ιδιοκτήτες απαλλοτριούμενων χωραφιών κατά μήκος των 174 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου∙ αδιαφορώντας για την καταστροφή της γης υψηλής παραγωγικότητας στον κάμπο του Σπερχειού, για την υποβάθμιση και αχρήστευση άλλων έργων αγροτικής υποδομής που είχαν γίνει με ευρωπαϊκά χρήματα, αδιαφορώντας για την ακύρωση προστατευόμενων περιοχών του Δικτύου NATURA 2000 και την απειλή της βιοποικιλότητας.


Παράλληλα υποβαθμίστηκε προκλητικά η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και των άλλων μέσων μαζικών μεταφορών αφού θεωρήθηκαν ανταγωνιστικά στα έσοδα των εταιρειών των κλειστών αυτοκινητοδρόμων.

Από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο  θα πρέπει να πληρώνει αφού έχουν δαπανηθεί φυσικοί, οικονομικοί και ενεργειακοί πόροι ώστε να εξασφαλισθεί η ομαλή αυτοκίνηση σε ασφαλείς κλειστούς αυτοκινητόδρομους


Να πληρώνει όμως ένα αναλογικό και δίκαιο ποσό και να είναι ανταποδοτικά τα τέλη για τη βελτίωση και τη συντήρηση του δρόμου, αλλά και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς. Όχι να πληρώνει για να κάνουν μπίζνες οι διεθνείς τράπεζες και οι διεθνείς εργολάβοι και «σωτήρες», με όρους αποικιοκρατικούς.


Πιθανή λύση για το πολύπλοκο αυτό ζήτημα είναι η αναδιαπραγμάτευση με διαφάνεια και αναθεώρηση των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις εταιρείες, μειώνοντας ενδεχομένως το κατασκευαστικό πρόγραμμα ή αναθεωρώντας το χρονοδιάγραμμα.

Η ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ κατάργηση των διοδίων φαίνεται απίθανη αφού οι συμβάσεις έχουν δεσμεύσεις,που υπόκεινται σε διεθνείς κανόνες και ρήτρες. Πρέπει όμως  να καταργηθούν όσα διόδια δεν έχουν τη «νομιμότητα» που προβλέπεται και προκαλούν την κοινή λογική. Όσα δεν έχουν εναλλακτικούς παράδρομους, τοπική μετακίνηση, ποιότητα κατασκευών κλπ, με όποιο κόστος στις κατασκευές του Ε65.


Αυτά  προϋποθέτουν μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση και πολιτική στις συγκοινωνίες και μεταφορές από την νέα κυβέρνηση.Μια πολιτική που θα δώσει προτεραιότητα στον σιδηρόδρομο και στα  μέσα μαζικής μεταφοράς,θα επιτρέψει την μετακίνηση των πολιτών με χαμηλό κόστος και θα περιορίσει παράλληλα την χρήση του αυτοκινήτου και όσων προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν από αυτό.


Παναγιώτης Στασινός

Δημοτικός Σύμβουλος

της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας

 

Σελίδα 1 από 9


Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 90

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/pepla/pepla.gr/templates/rt_afterburner_j15/html/pagination.php on line 96
«ΈναρξηΠροηγούμενο123456789ΕπόμενοΤέλος»

Εγγραφές

www.pepla.gr
Εδώ
μπορείτε να κάνετε δημιουργία λογαριασμού χρήστη τις ιστοσελίδας και του forum.

ΕΝΩΣΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ”
Εδώ μπορείτε να εγγραφείτε 
ως μέλος τις κίνησης.